2016. május 15., vasárnap

Bazsalikom csigával

Vettem egy bazsalikom palántát. Szoktam venni ezt is, azt is. Például bazsalikomot, rozmaringot, metélőhagymát. (Idén ez utóbbit is tartóba vetettem el, de még várom, hogy kikeljen, mert néhány éve ezzel is elborítottuk a szomszéd kertjét:-) Korábban vettem mentát, oregánót, de azokat később csákánnyal kellett kiirtanom, mert tarackszerűen futó  gyökerei még ma is kibukkannak föld alól. Főleg a mentának. Ez már mindig így lesz, mert mindig beleszakadnak a gyökerek. Igazából arra használom a kibukkanó hajtásokat, hogy beültetem őket cserépbe, és megnövesztem abban, vagy ajándékba adom olyan boldogtalanoknak, akik évek óta egy árva szál fűszernövényt sem tudnak begyökereztetni:-) és emiatt sokat keseregnek. Az oregánó csak nagyon illedelmesen odébb áll, és kihajt egy -két szebb kis bokorban. Igazából nem zavaró.  Időnként újra hangoljuk a kertet, a növényeket, magunkat, és kigyomláljuk az oda nem valót. Nem akarok mesterségesen jelentőséget, vagy ezoterikus tartalmat tulajdonítani annak, hogy valami mégis ragaszkodik hozzánk...egyszerűen csak ilyen fajta! Vagy nem?

A bazsalikomom idén kedves társakat is kapott. Így sokkal giccsesebb! Kecsesebb...bocsánat.







Ez fából készült csigatábla most az egyik kedvencem. Még írni is lehet rá!



Ez pedig a begyökeresedett mentánk...de ez már egy nagy virágtartóban!

Igazából nincs szívem véglegesen eltávolítani, mert nagyon szeretem a mentás limonádét. De magam kárán tanultam meg, hogy van aminek jobb a "karantén"...

Nincsenek megjegyzések: